Programma Tickets

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Kaartverkoop

Wanneer start de kaartverkoop?

Het volledige programma van O. 2025 wordt begin april bekend gemaakt. De verkoop van dagtickets en passe-partouts is gestart!

Kan ik een ticket kopen zonder een account aan te maken?

Nee. We vragen je om een aantal gegevens in te vullen voor publieksonderzoek en verantwoording naar onze subsidieverstrekkers en fondsen. Daarnaast is het nodig om je voorafgaande aan de voorstelling te informeren over je bezoek.

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Je kunt online betalen met iDEAL, VISA of Mastercard.

Moet ik mijn gekochte ticket(s) uitprinten?

Indien je een smartphone hebt, dan is het niet nodig je tickets uit te printen. Je kunt dan van je ticket op je telefoon laten zien bij de ingang van de zaal of locatie.

Mocht je geen smartphone hebben, dan kun je de PDF die je als bijlage van de bevestigingsmail ontvangt uitprinten. Zorg er dan voor dat de vouw van het papier niet op de QR-code is, dit in verband met scannen van het ticket.

 

Ik heb betaald en een bevestiging ontvangen, waar vind ik mijn ticket(s)?

In de bevestigingsmail vind je jouw ticket(s) in de bijlage (PDF) die je kan downloaden, of je kan klikken op de QR code in de mail om je digitale ticket(s) te bekijken.

Kan ik mijn gekochte tickets retourneren of annuleren?

Het retourneren, ruilen of annuleren van reeds gekochte tickets is niet mogelijk. Controleer voordat je de bestelling bevestigd altijd goed of je de juiste tickets, datum, tijdstip en aantallen hebt aangegeven.

Heb je een dagticket of passe-partout en kun je (onverwacht) niet naar de voorstelling komen? Via ‘mijn bestellingen’ kun je de tickets weer teruggeven. Alle voorstellingen die je met een dagticket of passe-partout hebt besteld staan ook op je dagticket en passe-partout, door in te loggen op de website.

Is de Podium Cadeaukaart geldig?

O. is niet aangesloten bij de Podium Cadeaukaart, daarom is het zowel online als aan de festivalkassa in Theater Rotterdam (Schouwburg), niet mogelijk met de Podium Cadeaukaart te betalen.

Ik heb betaald maar ik heb geen e-mail bevestiging ontvangen.

Check allereerst je junk / spam inbox, het kan zijn dat de bevestigingsmail hier is terechtgekomen. Indien je geen e-mail bevestiging hebt ontvangen, mail dan je naam en de betreffende voorstelling (met titel van de voorstelling, datum, tijd, aantal bestelde tickets en totaalbedrag) naar tickets@o-festival.nl. Wij sturen je de e-mail bevestiging nogmaals toe.

Ik heb betaald en een e-mail bevestiging ontvangen, maar ik heb geen ticket ontvangen.

In de bevestigingsmail vind je jouw ticket(s) in de bijlage (PDF) die je kan downloaden, of je kan klikken op de QR code in de mail om je digitale ticket(s) te bekijken.

Hoe werkt het met online tickets?

Na je online aankoop ontvangt je een e-ticket. Dit e-ticket is je toegangsbewijs. Toon de QR-code van het e-ticket op het scherm van je smartphone of print het e-ticket uit en neem het mee naar de voorstelling. Let erop dat de QR-code van het ticket helder genoeg getoond wordt. Print je je ticket uit? Zorg er dan voor dat er geen vouw loopt door de QR-code.

Staat jouw vraag over kaartverkoop hier niet tussen?

Staat jouw vraag over kaartverkoop niet op de meest gestelde vragen pagina? Neem dan contact met ons op via ticket@o-festival.nl.

Dagtickets

Hoe koop ik een dagticket?

Bovenaan de dagtickets pagina vind je de dagen waarvoor dagtickets beschikbaar zijn. Maak daar je keuze, klik op ‘koop tickets’ om je dagticket af te rekenen. Zodra je hebt betaald ontvang je een mail bevestiging en is je dagticket gekoppeld aan je e-mailadres. LET OP: je hebt nu nog geen toegang tot voorstellingen, voor elke voorstelling die je wilt bezoeken bestel je een los ticket via het programma.

Ik heb een dagticket, moet ik voor elke voorstelling die ik wil zien een ticket hebben?

Heb je een dagticket gekocht dan heb je niet direct toegang tot voorstellingen, je dient vooraf een ticket te bestellen voor de voorstelling die je wilt zien. Zie: Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een dagticket?

Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een dagticket?

Ga naar het programma, klik op voorstelling in het programma, op de dag waarvoor je een dagticket hebt gekocht. Klik op ‘koop tickets’ en nu zie je het kaartsoort ‘dagticket €0’ verschijnen. Van dit ticket kun je er nu max. 1 bestellen per aangeschaft dagticket.

Mocht je het kaartsoort niet zien dan kan het zijn dat je een voorstelling hebt gekozen die niet op de dag speelt waarvoor je het dagticket hebt gekocht. Mocht je dan nog steeds niet het kaartsoort zien, log dan voor de zekerheid uit je account en log daarna weer opnieuw in in. Mocht je het dan nog steeds niet zien, stuur dan een e-mail naar tickets@o-festival.nl.

 

Ik heb met mijn dagticket voorstellingen besteld, moet ik tickets printen en/of laten zien bij toegang?

Wanneer je in het bezit ben van een smartphone en je een ticket voor een voorstelling hebt besteld is het niet nodig om deze uit te printen. Het voostellingsticket wordt op je dagticket geladen. Wanneer je de QR-code van je dagticket bij de ingang van de zaal laat scannen (op je telefoon) kun je naar binnen. Je kunt de QR-code van jouw dagticket vinden onder ‘mijn account’ onder het tabje ‘mijn tickets’.

Al je voorstellingen staan ook onder ‘mijn voorstellingen’ wanneer je bent ingelogd. Let op: je dagticket zelf biedt geen toegang tot een voorstelling zonder dat je een ticket voor de betreffende voorstelling hebt besteld.

Mocht je geen smartphone hebben, dan kun je de PDF die je als bijlage van de bevestigingsmail ontvangt uitprinten. Zorg er dan voor dat de vouw van het papier niet op de QR-code is, dit in verband met scannen van het ticket.

Waarom zijn er geen dagtickets voor 23, 26, 27, 28 mei en 1 juni?

Op 23, 26, 27, 28 mei en 1 juni is er geen festivalprogramma over de gehele dag en avond. Om deze reden zijn er voor deze dagen geen dagtickets. Voor alle andere festivaldagen (24, 25, 29, 30, 31 mei) zijn er dagtickets verkrijgbaar.

Wil je ook voor iemand anders met een dagticket of passe-partout bestellen?

Ga naar het programma, klik op voorstelling in het programma, op de dag waarvoor je een dagticket hebt gekocht. Klik op ‘koop tickets’ en klik op ‘klik hier’ bij Wil je ook voor iemand anders met een dagticket of passe-partout bestellen? Nu kan je de pasnummers van de Dagtickets van iemand anders invullen begint met de letters ‘PP’ voor een passe-partout of de letter ‘D’ voor een dagticket, het is ook mogelijk achter elkaar meerder pasnummers in te vullen. Nu zie je het kaartsoort ‘dagticket €0’ verschijnen. Van dit ticket kun je er nu max. 1 bestellen per extra ingevuld passe-partout of dagticket.

Ik heb een dagticket of passe-partout, moet ik bij elke voorstelling een besteld ticket laten zien?

Wanneer je een ticket hebt besteld voor een voorstelling is het niet nodig om deze uit te printen, dit ticket wordt op je dagticket of passe-partout geladen. Je kunt de QR-code van je dagticket of passe-partout vinden onder ‘Mijn account’ onder het tabje ‘Mijn Tickets’. Wanneer je de QR-code van je dagticket of passe-partout bij de ingang van de zaal laat scannen, kun je naar binnen.

Al je voorstellingen staan ook onder ‘Mijn bestellingen’ wanneer je bent ingelogd. Let op: je dagticket of passe-partout zelf biedt geen toegang tot een voorstelling zonder dat je een ticket voor de betreffende voorstelling hebt besteld.

Ik heb een dagticket / passe-partout gekocht. Is er bij de start van de verkoop van tickets plek vrij als er al eerder tickets worden verkocht via de voorstellingslocatie?

Met een dagticket / passe-partout kun je de betreffende voorstelling van O. bezoeken. In de zaal wordt een ruim deel van de plaatsen geblokkeerd voor degenen die via O. een (dag)ticket hebben aangeschaft. Bij de start van de verkoop (begin april) is er dus altijd plek voor O. dagtickets / passe-partout houders in de zaal (ongeplaceerd).

Op sommige locaties worden ook kaarten via een andere partij verkocht. Met deze locaties hebben wij afgesproken een bepaald aantal stoelen/ plekken beschikbaar te houden voor gasten met een dagticket of passe-partout.

Passe-partout

Hoe koop ik een passe-partout?

Bovenaan de passe-partout pagina pagina klik je op de festivaldata in de groene balk, en vervolgens op ‘koop tickets’ om de passe-partout af te rekenen. Zodra je hebt betaald ontvang je een mail bevestiging en is je passe-partout gekoppeld aan je e-mailadres. LET OP: je hebt nu nog geen toegang tot voorstellingen, voor elke voorstelling die je wilt bezoeken bestel je een los ticket via het programma.

Ik heb een passe-partout, moet ik voor elke voorstelling die ik wil zien een ticket hebben?

Heb je een passe-partout gekocht dan heb je niet direct toegang tot voorstellingen, je dient vooraf een ticket te bestellen voor de voorstelling die je wilt zien. Zie: Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een passe-partout?

Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een passe-partout?

Ga naar het programma, klik op voorstelling in het programma, op de dag waarvoor je een passe-partout hebt gekocht. Klik op ‘koop tickets’ en nu zie je het kaartsoort ‘passe-partout €0’ verschijnen. Van dit ticket kun je er nu max. 1 bestellen.

Mocht je het kaartsoort niet zien dan kan het zijn dat je een voorstelling hebt gekozen die niet op de dag speelt waarvoor je het passe-partout hebt gekocht. Mocht je dan nog steeds niet het kaartsoort zien, log dan voor de zekerheid uit je account en log daarna weer opnieuw in. Mocht je het dan nog steeds niet zien, stuur dan een e-mail naar tickets@o-festival.nl

 

 

Ik heb met mijn passe-partout voorstellingen besteld, moet ik tickets printen en/of laten zien bij toegang?

Wanneer je in het bezit ben van een smartphone en je een ticket voor een voorstelling hebt besteld is het niet nodig om deze uit te printen. Het voostellingsticket wordt op je passe-partout geladen. Wanneer je de QR-code van je passe-partout bij de ingang van de zaal laat scannen (op je telefoon) kun je naar binnen. Je kunt de QR-code van jouw passe-partout vinden onder ‘mijn account’ onder het tabje ‘mijn tickets’.

Al je voorstellingen staan ook onder ‘mijn bestellingen’ wanneer je bent ingelogd. Let op: je passe-partout zelf biedt geen toegang tot een voorstelling zonder dat je een ticket voor de betreffende voorstelling hebt besteld.

Mocht je geen smartphone hebben, dan kun je de PDF die je als bijlage van de bevestigingsmail ontvangt uitprinten. Zorg er dan voor dat de vouw van het papier niet op de QR-code is, dit in verband met scannen van het ticket.

Wil je ook voor iemand anders met een dagticket of passe-partout bestellen?

Ga naar het programma, klik op voorstelling in het programma, op de dag waarvoor je een dagticket hebt gekocht. Klik op ‘koop tickets’ en klik op ‘klik hier’ bij Wil je ook voor iemand anders met een dagticket of passe-partout bestellen? Nu kan je de pasnummers van de Dagtickets van iemand anders invullen begint met de letters ‘PP’ voor een passe-partout of de letter ‘D’ voor een dagticket, het is ook mogelijk achter elkaar meerder pasnummers in te vullen. Nu zie je het kaartsoort ‘dagticket €0’ verschijnen. Van dit ticket kun je er nu max. 1 bestellen per extra ingevuld passe-partout of dagticket.

Ik heb een dagticket of passe-partout, moet ik bij elke voorstelling een besteld ticket laten zien?

Wanneer je een ticket hebt besteld voor een voorstelling is het niet nodig om deze uit te printen, dit ticket wordt op je dagticket of passe-partout geladen. Je kunt de QR-code van je dagticket of passe-partout vinden onder ‘Mijn account’ onder het tabje ‘Mijn Tickets’. Wanneer je de QR-code van je dagticket of passe-partout bij de ingang van de zaal laat scannen, kun je naar binnen.

Al je voorstellingen staan ook onder ‘Mijn bestellingen’ wanneer je bent ingelogd. Let op: je dagticket of passe-partout zelf biedt geen toegang tot een voorstelling zonder dat je een ticket voor de betreffende voorstelling hebt besteld.

Ik heb een dagticket / passe-partout gekocht. Is er bij de start van de verkoop van tickets plek vrij als er al eerder tickets worden verkocht via de voorstellingslocatie?

Met een dagticket / passe-partout kun je de betreffende voorstelling van O. bezoeken. In de zaal wordt een ruim deel van de plaatsen geblokkeerd voor degenen die via O. een (dag)ticket hebben aangeschaft. Bij de start van de verkoop (begin april) is er dus altijd plek voor O. dagtickets / passe-partout houders in de zaal (ongeplaceerd).

Op sommige locaties worden ook kaarten via een andere partij verkocht. Met deze locaties hebben wij afgesproken een bepaald aantal stoelen/ plekken beschikbaar te houden voor gasten met een dagticket of passe-partout.

CadO. kaart

In welke waarden is de CadO. kaart beschikbaar?

Je kunt kiezen uit de volgende bedragen: €10, €20, €35 en €195. Vanaf 1 januari worden bedragen €35 en €195 vervangen met respectievelijk €45 en €225.

Moet ik een CadO. kaart voor een specifieke voorstelling of dagticket verzilveren?

Nee, het tegoed op de CadO. kaart is inwisselbaar voor elke voorstelling of dagticket. Mocht het saldo op de kaart ontoereikend zijn, dan kan het verschil worden voldaan via ideal of creditcard.

Ik heb een CadO. kaart met een waarde van € 45 of € 225 gekregen. Moet ik nu een dagticket of passe-partout bestellen?

Nee, dat is niet nodig. Het tegoed is inwisselbaar voor alle tickets die beschikbaar zijn in onze ticketshop. Maar, we raden je wel aan om je een dag (of de hele week) onder te dompelen in O. met een dagticket!

Er is nog een restant bedrag op mijn CadO. kaart. Kan ik dit geld terugkrijgen?

Mocht je nog een restant bedrag op de CadO. kaart hebben staan dan kun je dit verzilveren voor een extra voorstelling. Mocht het saldo op de kaart ontoereikend zijn, dan kan het verschil worden voldaan via ideal of creditcard. Een restant bedrag wordt niet gerestitueerd. Ook kun je een restant bedrag doneren aan ons Talent Scout programma. Meer informatie over de O. Talent Scouts vind je hier. Wil je het tegoed op de CadO. kaart doneren, neem dan contact op via info@o-festival.nl

Hebben jullie ook een fysieke CadO. kaart?

Nee, in het kader van o.a. duurzaamheid, maar ook om je direct van de kaart te voorzien, is alleen een digitale versie beschikbaar.

Waar kan ik het saldo op de CadO. kaart zien?

Je dient de CadO. kaart te koppelen aan je account om het saldo te kunnen zien. Ga naar ‘mijn account’ en klik in het menu op CadO. kaart. Vervolgens voer je het lange nummer in en koppel je de CadO. kaart.

Ik heb een CadO. kaart. Hoe kan ik deze verzilveren voor tickets?

Om de CadO. kaart te verzilveren, dien je eerst het tegoed aan je account toe te voegen. Ga naar ‘mijn account’ en klik in het menu mijn account op CadO. kaart. Vervolgens voer je het lange nummer in en koppel je de CadO. kaart. Bij het bestellen van tickets krijg je voordat je afrekent de mogelijkheid om het tegoed te verzilveren.

Er is een fout opgetreden tijdens het verzilveren van mijn CadO. kaart. Wat nu?

Vervelend dat het niet goed is gegaan. Het niet-verzilverde tegoed wordt binnen enkele uren weer toegevoegd aan de kaart of je account. Daarna kun je opnieuw bestellen.

Tot wanneer is mijn CadO. kaart geldig?

Je kunt de CadO. kaart verzilveren voor O. 2025 van 23 mei t/m 1 juni.

Locaties

Mag ik na aanvang voorstelling nog naar binnen?

Nee. Na aanvang van de voorstelling is toegang niet meer mogelijk.

Hoe zijn de locaties te bereiken?

De locaties van O. zijn op vele manieren te bereiken. In de stad is er een uitgebreid netwerk van bussentrams en de metro. Op diverse stations zijn OV fietsen te huur, een makkelijke manier om de stad te verkennen.

Waar vindt O. plaats?

O. vindt plaats op tientallen locaties in Rotterdam. De meeste locaties in de binnenstad zijn op loopafstand van elkaar, een aantal locaties liggen iets buiten het centrum.

Toegankelijkheid

Zijn alle voorstellingen Nederlands gesproken?

De meeste voorstellingen zijn ‘Language No Problem’, dat wil zeggen dat je zonder kennis van taal van de voorstellingen kunt genieten. Indien er boventiteling aanwezig is staat dit op de voorstellingspagina met een icoontje aangegeven.

Kan ik met mijn rolstoel naar het festival?

Op de voorstellingspagina staat met een rolstoel-icoontje aangegeven wanneer de voorstelling toegankelijk is voor rolstoelgebruikers. Het aantal rolstoelplaatsen is echter beperkt, neem vooraf contact op met tickets@o-festival.nl.

Hoe toegankelijk is O.?

O. is een open en gastvrij festival en wil voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom werken we samen met onze locatiepartners nauw samen om ook toegankelijk te zijn voor mensen met een (matige) beperking. Het programma van O. is voor een groot deel toegankelijk voor bezoekers met een fysieke, auditieve, visuele en cognitieve beperking.

Per festivallocatie is op onze site informatie te vinden over de fysieke toegankelijkheid van het gebouw en/of het terrein. Meer info volgt.

Per voorstelling wordt onder praktische informatie met icoontjes gecommuniceerd. Icoontjes geven hierbij aan of de voorstelling en/of locatie toegankelijk is voor mensen met een auditieve, visuele of fysieke beperking. Ook wordt geïnformeerd over de (gezongen) taal, boventiteling en/of verdere bijzonderheden zijn zoals gebruik van stroboscoop of hard geluid.

Heb je vragen over toegankelijkheid? Bekijk de meest gestelde vragen of stuur een mail naar lian@o-festival.nl

 

Organisatie

Wat is O.?

O. is een festival voor nieuwsgierige bezoekers. O. staat voor opera en het openbreken van het genre. O. denkt niet in hokjes. O. is Opera. Muziek. Theater. O. focust op avontuur, talentvolle makers en crosslinks met genres: van performance tot electropop en van smartlap tot streetculture. O. is open minded. O. ontroert, vernieuwt en verbindt. O. is zo divers als Rotterdam. Laat je verrassen! Hear Something You’ve Never Seen.

Lees hier meer over onze missie en visie.

 

Waarom heten jullie eigenlijk geen Operadagen Rotterdam meer?

O. is sinds begin 2021 de nieuwe naam voor Operadagen Rotterdam. Na 15 jaar hebben we afscheid genomen van de naam maar niet van de geschiedenis. Operadagen Rotterdam heeft zich ontwikkeld tot een vooruitstrevend publieksfestival met een internationale reputatie. De naam ‘Operadagen Rotterdam’ voelde echter niet langer passend bij de stevige toekomstambities.

Beluister hier de speciale episode van de podcast Zijn Ze Nou Helemaal Bevlogen? en kom alles te weten over de koers van O. en de kersverse look & feel van het festival. Te gast zijn Hans Blik (zakelijk directeur O.), Rajiv Bhagwanbali (regisseur), Ylaysa Harris (marketeer O.) en Hanneke Minten (senior designer Das Buro). Presentatie: Simone van Hulst.

Ik ben maker, kan ik een projectvoorstel indienen?

Ben je een maker en wil je graag op O. 2025 spelen? Laat je gegevens hier achter.

Zoeken jullie nog medewerkers voor het festival?

Ja! We zijn altijd op zoek naar mensen die tijdens het festival willen helpen. Stuur een mailtje naar crew@o-festival.nl of check deze pagina.

Kan ik stagelopen bij O.?

Ja! We bieden door het jaar heen de mogelijkheid voor stages. Stuur een mail naar info@o-festival.nl o.v.v. stage.

Ik zou graag O. financieel steunen, hoe kan ik dat doen?

Alle steun is welkom, juist in deze tijden. Want met jouw steun kunnen we jonge makers blijven supporten. Wanneer je een ticket voor O. bestelt krijg je in het bestelproces de optie om het festival te steunen via een donatie.

O. heeft een ANBI status. Mocht je op een andere manier het festival financieel willen ondersteunen, neem dan contact op met Hans Blik (directeur) via hans@o-festival.nl.

Altijd up to date

Meld je aan voor de O. nieuwsbrief

Locatie

O. gebruikt haar stad als podium en decor. Veel voorstellingen zijn op onalledaagse en onontdekte locaties in de stad: pleinen, woonkamers, kerken, een oude wasserij, winkel, bovenop de Bijenkorf en zelfs een fitnesscentrum.