Programma Tickets

Meest gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Kaartverkoop

Wanneer start de kaartverkoop?

De verkoop van O. 2023 is momenteel nog niet gestart. Schrijf je in voor de O. nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste (kaartverkoop) updates!

Waar koop ik een ticket voor het festival?

Tickets voor O. zijn online te koop via onze website, www.o-festival.nl. Je kunt tot 5 minuten voor aanvang van de voorstelling nog online tickets kopen.

Tijdens het festival vind je in De Doelen Studio een infopunt waar je tickets kunt kopen. Op de overige festivallocaties zijn geen kassa’s aanwezig.

Ik heb een actiecode ontvangen. Hoe kan ik deze toepassen?

Om een actiecode te gebruiken dien je het volgende stappenplan te volgen:

Klik op ‘Tickets’ bij de gewenste voorstelling. Je logt vervolgens in om je actiecode te kunnen gebruiken. In de winkelwagen klik je op ‘Wil je een actiecode invoeren?’. Je vult hier je code in en klikt op ‘invoeren’. Je ziet nu de kaartsoort ‘actie’ verschijnen. Klik op ‘bestellen’ en vervolgens op ‘afrekenen’. Je ontvangt een e-ticket per mail.

Kan ik een ticket kopen zonder een account aan te maken?

Ja je kunt ook losse tickets kopen zonder een account aan te maken. Wel hebben we je e-mailadres nodig om je ticket(s) te sturen. Wanneer je een dagticket of passe-partout koopt is het wel noodzakelijk om een met account aan te maken, alleen op deze manier kun je voorstellingstickets bestellen.

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Je kunt online betalen met iDEAL, VISA Mastercard of PayPal.

Moet ik mijn gekochte ticket(s) uitprinten?

Indien je een smartphone hebt, dan is het niet nodig je tickets uit te printen. Je kunt dan van je ticket op je telefoon laten zien bij de ingang van de zaal of locatie.

Mocht je geen smartphone hebben, dan kun je de PDF die je als bijlage van de bevestigingsmail ontvangt uitprinten. Zorg er dan voor dat de vouw van het papier niet op de QR-code is, dit in verband met scannen van het ticket.

 

Ik heb betaald en een bevestiging ontvangen, waar vind ik mijn ticket(s)?

In de bevestigingsmail vind je jouw ticket(s) in de bijlage (PDF) die je kan downloaden, of je kan klikken op de QR code in de mail om je digitale ticket(s) te bekijken.

Waarom wordt €2 orderkosten in rekening gebracht?

Per online bestelling brengt O. (eenmalig) €2 in rekening, het betreft hier kosten voor het gebruik maken van het kaartverkoopsysteem en het betaalplatform.

Heb je een dagticket of passe-partout dan betaal je niet voor elke bestelling €2.

Kan ik mijn gekochte tickets retourneren of annuleren?

Het retourneren, ruilen of annuleren van reeds gekochte tickets is niet mogelijk. Controleer voordat je de bestelling bevestigd altijd goed of je de juiste tickets, datum, tijdstip en aantallen hebt aangegeven. Uitzondering betreft afmelding na gezondheidscheck. Dit kan tot uiterlijk 8.00 uur ’s ochtends op de dag van je bezoek, via tickets@o-festival.nl o.v.v. gezondheidscheck. Zie ook: een coronaproof festival.

Heb je een dagticket of passe-partout en kun je (onverwacht) niet naar de voorstelling komen? Via ‘mijn bestellingen’ kun je de tickets weer teruggeven. Alle voorstellingen die je met een dagticket of passe-partout hebt besteld staan ook op je dagticket en passe-partout, door in te loggen op de website.

Is de Podium Cadeaukaart geldig?

O. is niet aangesloten bij de Podium Cadeaukaart, daarom is het zowel online als aan de festivalkassa in Theater Rotterdam (Schouwburg), niet mogelijk met de Podium Cadeaukaart te betalen.

Welke korting biedt O.?

Ben je onder de 30 jaar oud? Dan krijg je bij O. standaard korting op een los ticket.

Let op: bij de kaartcontrole tijdens het festival wordt om je ID gevraagd!

Ik heb betaald maar ik heb geen e-mail bevestiging ontvangen.

Check allereerst je junk / spam inbox, het kan zijn dat de bevestigingsmail hier is terechtgekomen. Indien je geen e-mail bevestiging hebt ontvangen, mail dan je naam en de betreffende voorstelling (met titel van de voorstelling, datum, tijd, aantal bestelde tickets en totaalbedrag) naar tickets@o-festival.nl. Wij sturen je de e-mail bevestiging nogmaals toe.

Ik heb betaald en een e-mail bevestiging ontvangen, maar ik heb geen ticket ontvangen.

In de bevestigingsmail vind je jouw ticket(s) in de bijlage (PDF) die je kan downloaden, of je kan klikken op de QR code in de mail om je digitale ticket(s) te bekijken.

Hoe werkt het met online tickets?

Na je online aankoop ontvangt je een e-ticket. Dit e-ticket is je toegangsbewijs. Toon de barcode van het e-ticket op het scherm van je smartphone of print het e-ticket uit en neem het mee naar de voorstelling. Let erop dat de barcode van het ticket helder genoeg getoond wordt. Print je je ticket uit? Zorg er dan voor dat er geen vouw loopt door de barcode.

Passe-partout

Hoe koop ik een passe-partout?

Bovenaan de passe-partout pagina pagina klik je op de festivaldata in de groene balk, en vervolgens op ‘koop tickets’ om de passe-partout af te rekenen. Zodra je hebt betaald ontvang je een mail bevestiging en is je passe-partout gekoppeld aan je e-mailadres. LET OP: je hebt nu nog geen toegang tot voorstellingen, voor elke voorstelling die je wilt bezoeken bestel je een los ticket via het programma.

Ik heb een passe-partout, moet ik voor elke voorstelling die ik wil zien een ticket hebben?

Heb je een passe-partout gekocht dan heb je niet direct toegang tot voorstellingen, je dient vooraf een ticket te bestellen voor de voorstelling die je wilt zien. Zie: Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een passe-partout?

Let op: het is momenteel nog niet mogelijk voorstellingstickets te bestellen. De verkoop van tickets voor voorstellingen start in het voorjaar van 2023.

Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een passe-partout?

Ga naar het programma, klik op voorstelling in het programma, op de dag waarvoor je een passe-partout hebt gekocht. Klik op ‘koop tickets’ en nu zie je het kaartsoort ‘passe-partout €0’ verschijnen. Van dit ticket kun je er nu max. 1 bestellen.

Mocht je het kaartsoort niet zien dan kan het zijn dat je een voorstelling hebt gekozen die niet op de dag speelt waarvoor je het passe-partout hebt gekocht. Mocht je dan nog steeds niet het kaartsoort zien, log dan voor de zekerheid uit je account en log daarna weer opnieuw in. Mocht je het dan nog steeds niet zien, stuur dan een e-mail naar tickets@o-festival.nl

Let op: het is momenteel nog niet mogelijk voorstellingstickets te bestellen. De verkoop van tickets voor voorstellingen start in het voorjaar van 2023.

 

 

Ik heb een dagticket of passe-partout, moet ik bij elke voorstelling een besteld ticket laten zien?

Wanneer je een ticket hebt besteld voor een voorstelling is het niet nodig om deze uit te printen, dit ticket wordt op je dagticket of passe-partout geladen. Je kunt de QR-code van je dagticket of passe-partout vinden onder ‘Mijn account’ onder het tabje ‘Mijn Tickets’. Wanneer je de QR-code van je dagticket of passe-partout bij de ingang van de zaal laat scannen, kun je naar binnen.

Al je voorstellingen staan ook onder ‘Mijn bestellingen’ wanneer je bent ingelogd. Let op: je dagticket of passe-partout zelf biedt geen toegang tot een voorstelling zonder dat je een ticket voor de betreffende voorstelling hebt besteld.

Let op: het is momenteel nog niet mogelijk voorstellingstickets te bestellen. De verkoop van tickets voor voorstellingen start in het voorjaar van 2023.

Dagtickets

Hoe koop ik een dagticket?

Bovenaan de dagtickets pagina vind je de dagen waarvoor dagtickets beschikbaar zijn. Maak daar je keuze, klik op ‘koop tickets’ om je dagticket af te rekenen. Zodra je hebt betaald ontvang je een mail bevestiging en is je dagticket gekoppeld aan je e-mailadres. LET OP: je hebt nu nog geen toegang tot voorstellingen, voor elke voorstelling die je wilt bezoeken bestel je een los ticket via het programma.

Let op: het is momenteel nog niet mogelijk voorstellingstickets te bestellen. De verkoop van tickets voor voorstellingen start in het voorjaar van 2023.

Ik heb een dagticket, moet ik voor elke voorstelling die ik wil zien een ticket hebben?

Heb je een dagticket gekocht dan heb je niet direct toegang tot voorstellingen, je dient vooraf een ticket te bestellen voor de voorstelling die je wilt zien. Zie: Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een dagticket?

Let op: het is momenteel nog niet mogelijk voorstellingstickets te bestellen. De verkoop van tickets voor voorstellingen start in het voorjaar van 2023.

Hoe werkt het bestellen van voorstellingstickets met een dagticket?

Ga naar het programma, klik op voorstelling in het programma, op de dag waarvoor je een dagticket hebt gekocht. Klik op ‘koop tickets’ en nu zie je het kaartsoort ‘dagticket €0’ verschijnen. Van dit ticket kun je er nu max. 1 bestellen.

Mocht je het kaartsoort niet zien dan kan het zijn dat je een voorstelling hebt gekozen die niet op de dag speelt waarvoor je het dagticket hebt gekocht. Mocht je dan nog steeds niet het kaartsoort zien, log dan voor de zekerheid uit je account en log daarna weer opnieuw in in. Mocht je het dan nog steeds niet zien, stuur dan een e-mail naar tickets@o-festival.nl.

Let op: het is momenteel nog niet mogelijk voorstellingstickets te bestellen. De verkoop van tickets voor voorstellingen start in het voorjaar van 2023.

Ik heb een dagticket of passe-partout, moet ik bij elke voorstelling een besteld ticket laten zien?

Wanneer je een ticket hebt besteld voor een voorstelling is het niet nodig om deze uit te printen, dit ticket wordt op je dagticket of passe-partout geladen. Je kunt de QR-code van je dagticket of passe-partout vinden onder ‘Mijn account’ onder het tabje ‘Mijn Tickets’. Wanneer je de QR-code van je dagticket of passe-partout bij de ingang van de zaal laat scannen, kun je naar binnen.

Al je voorstellingen staan ook onder ‘Mijn bestellingen’ wanneer je bent ingelogd. Let op: je dagticket of passe-partout zelf biedt geen toegang tot een voorstelling zonder dat je een ticket voor de betreffende voorstelling hebt besteld.

Let op: het is momenteel nog niet mogelijk voorstellingstickets te bestellen. De verkoop van tickets voor voorstellingen start in het voorjaar van 2023.

Locaties

Hoe zijn de locaties te bereiken?

De locaties van O. zijn op vele manieren te bereiken. In de stad is er een uitgebreid netwerk van bussentrams en de metro. Op diverse stations zijn OV fietsen te huur, een makkelijke manier om de stad te verkennen.

Waar vindt O. plaats?

O. vindt plaats op tientallen locaties in Rotterdam. De meeste locaties in de binnenstad zijn op loopafstand van elkaar, een aantal locaties liggen iets buiten het centrum.

Klik hier voor een overzicht van alle O. 2023 locaties, die tot nu toe zijn bekendgemaakt. In het voorjaar van 2023 is de bekendmaking van de volledige programmering en complete lijst van alle locaties.

Toegankelijkheid

Zijn alle voorstellingen Nederlands gesproken?

De meeste voorstellingen zijn ‘Language No Problem’, dat wil zeggen dat je zonder kennis van taal van de voorstellingen kunt genieten. Indien er boventiteling aanwezig is staat dit op de voorstellingspagina met een icoontje aangegeven.

Kan ik met mijn rolstoel naar het festival?

Op de voorstellingspagina staat met een rolstoel-icoontje aangegeven wanneer de voorstelling toegankelijk is voor rolstoelgebruikers. Het aantal rolstoelplaatsen is echter beperkt, neem vooraf contact op met tickets@o-festival.nl.

Hoe toegankelijk is O.?

O. is een open en gastvrij festival en wil voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom werken we samen met onze locatiepartners nauw samen om ook toegankelijk te zijn voor mensen met een (matige) beperking. Het programma van O. is voor een groot deel toegankelijk voor bezoekers met een fysieke, auditieve, visuele en cognitieve beperking.

Per festivallocatie is op onze site informatie te vinden over de fysieke toegankelijkheid van het gebouw en/of het terrein. Meer info volgt.

Per voorstelling wordt onder praktische informatie met icoontjes gecommuniceerd. Icoontjes geven hierbij aan of de voorstelling en/of locatie toegankelijk is voor mensen met een auditieve, visuele of fysieke beperking. Ook wordt geïnformeerd over de (gezongen) taal, boventiteling en/of verdere bijzonderheden zijn zoals gebruik van stroboscoop of hard geluid.

Heb je vragen over toegankelijkheid? Bekijk de meest gestelde vragen of stuur een mail naar lian@o-festival.nl

 

Organisatie

Wat is O.?

O. is een festival voor nieuwsgierige bezoekers. O. staat voor opera en het openbreken van het genre. O. denkt niet in hokjes. O. is Opera. Muziek. Theater. O. focust op avontuur, talentvolle makers en crosslinks met genres: van performance tot electropop en van smartlap tot streetculture. O. is open minded. O. ontroert, vernieuwt en verbindt. O. is zo divers als Rotterdam. Laat je verrassen. Hear Something You’ve Never Seen.

Lees hier meer over onze missie en visie.

 

Waarom heten jullie eigenlijk geen Operadagen Rotterdam meer?

O. is sinds begin 2021 de nieuwe naam voor Operadagen Rotterdam. Na 15 jaar hebben we afscheid genomen van de naam maar niet van de geschiedenis. Operadagen Rotterdam heeft zich ontwikkeld tot een vooruitstrevend publieksfestival met een internationale reputatie. De naam ‘Operadagen Rotterdam’ voelde echter niet langer passend bij de stevige toekomstambities.

Beluister hier de speciale episode van de podcast Zijn Ze Nou Helemaal Bevlogen? en kom alles te weten over de koers van O. en de kersverse look & feel van het festival. Te gast zijn Hans Blik (zakelijk directeur O.), Rajiv Bhagwanbali (regisseur), Ylaysa Harris (marketeer O.) en Hanneke Minten (senior designer Das Buro). Presentatie: Simone van Hulst.

Ik ben maker, kan ik een projectvoorstel indienen?

De aanmeldperiode voor 2023 is verstreken. Artistiek directeur Guy Coolen en dramaturg Joost Heijthuijsen bekijken alle ingediende voorstellen.

Zoeken jullie nog medewerkers voor het festival?

Ja! We zijn altijd op zoek naar mensen die tijdens het festival willen helpen. Stuur een mailtje naar crew@o-festival.nl of check deze pagina.

Kan ik stagelopen bij O.?

Ja! We bieden door het jaar heen de mogelijkheid voor stages. Stuur een mail naar info@o-festival.nl o.v.v. stage.

Ik zou graag O. financieel steunen, hoe kan ik dat doen?

Alle steun is welkom, juist in deze tijden. Want met jouw steun kunnen we jonge makers blijven supporten. Wanneer je een ticket voor O. bestelt krijg je in het bestelproces de optie om het festival te steunen via een donatie.

O. heeft een ANBI status. Mocht je op een andere manier het festival financieel willen ondersteunen, neem dan contact op met Hans Blik (directeur) via hans@o-festival.nl.

Overig

Ik heb nooit een bericht ontvangen over mijn gekochte tickets voor het afgelaste festival in mei 2020, hoe zit dat?

We hebben nadat bekend werd dat het festival in mei 2020 niet door kon gaan contact opgenomen met alle kaartkopers. In dit bericht hebben we een oproep gedaan het festival en onze makers te steunen met een donatie, maar ook een refund behoorde tot de mogelijkheid. Het kan zijn dat de verschillende e-mailberichten destijds in de SPAM-box zijn beland.

Graag vragen we je contact op te nemen met het festival via tickets@o-festival.nl zodat we je alsnog kunnen informeren over de mogelijkheden.

Always up to date

Sign up for the O. newsletter

Locatie

O. gebruikt haar stad als podium en decor. Veel voorstellingen zijn op onalledaagse en onontdekte locaties in de stad: pleinen, woonkamers, kerken, een oude wasserij, winkel, bovenop de Bijenkorf en zelfs een fitnesscentrum.

This website uses cookies to optimize the user experience and to optimize our service. Detailed information and how to withdraw consent at any time can be found in our privacy policy.

I understand